SAAB injector KE-jetronic, L-jetronic
SAAB to skrót od Svenska Aeroplan Aktie Bolaget – tj. od fabryki samolotów. Tak, ta właśnie firma powstała jako szwedzki koncern lotniczy w roku 1937, w Linköping. Dopiero pod koniec II Wojny Światowej producent zaczął się zastanawiać co zrobić w przypadku braku zamówień wojskowych, do których koncern był przystosowany. Padła decyzja o produkcji aut. I w ten sposób powstał dział produkcji samochodów osobowych: Saab Automobile AB.
W roku 1947 wyjechał pierwszy model SAAB-a tzw. „URSAAB 92001”, potem poleciało już z górki. Społeczeństwo potrzebowało niedużego, prostego samochodu dla rodziny i takim okazał się SAAB 92.
Poprzez modele SAAB 93, SAAB 95 i SAAB 96 wyposażone w różnego rodzaju gaźniki docieramy do modelu Saab 99, który został wyposażony w turbosprężarkę Garrett T3 oraz wtrysk paliwa.
W kolejnych modelach Saab 900, Saab 9000 wtrysk paliwa jest już częstym elementem układu zasilania.
Systemy wtrysku stosowane w Saabie to najpierw Bosch, K-jetronic i KE-jetronic, potem L-jetronic i jego modernizacje, aż w końcu system Bosch Motronic ze zintegrowanym układem zapłonowym.
Nasza firma zapewnia obsługę, układów wtryskowych w powyższych systemach wtrysku paliwa w marce Saab, oraz innych.
Posiadamy części, oraz możliwość zamówienia części do układów zapłonowych, elektrycznych i innych elementów. Między innymi oferujemy świece zapłonowe do samochodów zabytkowych jak i inne podzespoły firmy Bosch.
Modele Saabów, oldtimerów i youngtimerów:
SAAB 92 (1949-1956), SAAB 93, SAAB 95, Saab GT 750, SAAB 96, SAAB 96 V4, SAAB 96 V4 Monte Carlo, Saab Sonett II, Saab Sonett II V4, Saab Sonett III, Saab 99 (1968-1984), Saab 99 Turbo, Saab 90, Saab Lancia 600, Saab 900, Saab 900 cabrio, Saab 9000.
Ponadto specjalizujemy się w układach wtrysku paliwa K-jetronic, KE-jetronic, L-jetronic, LH-jetronic, systemach ABS, itp. w innych markach:
Audi, Volkswagen, Mercedes, BMW, Lancia, Alfa Romeo, Fiat, Autobianchi, Lancia, Porsche, Peugeot, Citroen, Renault, Skoda, Maserati, Ferrari